KOMENTIRANJE:
NAPOMENA #1: molim sve koji dođu na blog na neki stariji post da komentiraju na najnovijem zato što je velika vjerojatnost da komentare na starijim postovima neću vidjeti, pa tako neću moći ni odgovoriti na upite.
NAPOMENA #2: u komentarima molim da ne spamirate i da ne pišete bzvz 15 komentara za ono što se vrlo lijepo i lagano može reći u jednom. više cijenim jedan kvalitetan komentar nego 10 bezvrijednih. postove NE pišem zbog komentara i oni mi nisu bitni. pišem ih zbog sebe, a moji najbolji prijatelji znam da čitaju blog iako i ne komentiraju. Svaka kritika (negativna ili pozitivna) je dobrodošla. Svaki spam ili vrijeđanje neke treće osobe brišem istog trena, a možda i prijavljujem administratoru. hvala
Prvi piloti motornog aviona nisu bili braća Wright, nego njemac Karl Jatho.
Njemački inžinjer Otto Liliental naziva se "ocem" jedriličarstva, a izvršio je više od 2000 uspješnih letova na vlastitim konstrukcijama u blizini Berlina od 1891.-1896.
Francuz Louis Bleriot je sagradio jednokrilac i prvi izvršio prelet kanala La Manche motornim zrakoplovom 25.7.1909. s modelom "Bleriot XI".
Prve vojne jedinice naoružane avionom stvorene su u Francuskoj 1914. god.
15.5.1918. ostvarena je prva redovita linija poštanskog prometa: New York - San Francisco.
8.2.1919. ostvarena je prva međunarodna zračna linija: Pariz-London.
1919. god Pariskom konvencijom doneseni su pvi propisi vezani uz zračni promet.
14.6.1919. engl. piloti Alcock i Brown izvršili u prvi prelet Atlantika za 16 sati.
9.5.1926. Byrd i Bennett preletjeli su Sjeverni pol.
1928. ostvarena je prva linija zračnog prometa Zagreb-Beograd avionima "Potez-29" avioprijevoznika "Aeroput".
U svibnju 1928. pilot Smith Kingsford s tri člana posade izvršio je prelet Tihog oceana zrakoplovom "Fokker".
16.1.1930. englez Frank Whittle patentirao je mlazni motor.
20.6.1939. poletio je prvi zrakoplov na rakteni pogon - Heinkel He-176.
20.8.1939. poletio je prvi zrakoplov na mlazni pogon - Heinkel He-178.
1943. god u operativnu upotrebu ušao je raketni lovac Me-163 Komet, a godinu poslije i mlazni lovac Me-262.
U drugom svjetskom ratu avijacija se dijeli na tranportnu, desantnu, izviđačku, lovačku i mornaričku.
6.8.1945. iz aviona B-29 bačena je prva atomska bomba na Hirošimu.
17.10.1947. Chuck Yeager prvi je probio zvučni zid.
4.10.1957. lansiran je prvi umjetni zemljin satelit Sputnjik-1 (SSSR).
Faust Vrančić iz Šibenika (1551.-1617.) projektirao je i konstruirao padobran.
David Schwarz je oko 1890. konstruirao zračni brod - diržabl (kasnije popularno zvan cepelin).
1908. godine Penkala je patentirao konstrukciju zrakoplova s motorom, a 23.2.1910. je uredio prvi hrvatski aerodrom na vojnom vježbalištu u Črnomercu. Te godine je počeo i s prvim letovima.
Dragutin Novak je svoju zrakoplovnu karijeru započeo kao mehaničar kod Penkale, a kasnije je i sam počeo letjeti. Pilotski talent i vještinu dokazao je 1912. pobijedivši na natjecanju u Budimpešti pri teškim vremenskim uvjetima.
Rudolf Fizir bio je najznačajniji hrvatski konstruktor zrakoplova koji je u 47 godina rada konstruirao 18 različitih tipova zrakoplova.
1928. utemeljen je aeroklub "Zagreb".
1908. Madame Therese Peltier bila je prva žena koja je samostalno letjela avionom.
Baroness Raymonde de la Roche je bila prva žena koja je dobila pilotsku dozvolu 1910.
Noćne vještice bile su izvanredne ruske eskadrile ženskih lovačkih vojnih pilota u Drugom svj. ratu koje su noću letjele iznad Kavkaza i napadale Njemce.
evo mene opet ;) rekla sam da neću doći do sljedećeg mj, ali tu sam! super sam! nastavnik iz informatike mi je dao još jednu besplatnu gigu pa sam već skidala neke pjesme od Ul-a, Blinka, Buildinga, FOB-a...i tako...
u školi je ok...osim što me nastavnik hrvatskog iz dana u dan sve više živcira, al' ajde, proći će i to jednog dana...eh da, jednog dana...treba to dočekati...za kraj godine me zabrinjava mala matura :( kud je baš moju generaciju morala dopasti?! koliko za sada znam pisati ćemo matku, hrvatski, kemiju, fiziku i biologiju (kojeg vraga biologiju???) i tako...
što bih vam još mogla reći? nema nešto posebno...ako želite saznati nešto više o meni, napišite u komentarima o čemu želite znati i rado ću vam pisati o tome... drago mi je da vam se i prošla pjesmica svidjela ;) imam još nekoliko, ali sumnjam da ću njih ovdje objavljivati. e da! da odgovorim mely za dizajn...nije sheban, ali nekad se to dogodi da mi ode post u box, ali kad refreshiram bude sve ok...a već mi dugo nije to radio...ne znam zašto je to tako...
ne znam o čemu još da vam pišem...stvarno nemam nikakvih ideja ni inspiracija...ajd, evo vam jedna reklama (nema virusa, samo forum knjige)
e da! dođite na forum i pričajte, zabavljajte se i tak dalje s nama ;)
inače, živcira me županja, tj. njeni stanovnici i jedva čekam da se preselim u zg na faks! sad se sigurno pitate zašto: zato što su svi u žu primitivni! ne shvaćaju da ženske osobe danas imaju jednaka prava kao i muškarci i da mogu obavljati (tj. zaposliti se za) iste poslove kao oni. ta se primitivnost najviše očituje kod kretenskih šovinista! možda se pitate kako sam to primijetila, jednostavno je...neki frendovi u školi mi se ismijavaju što želim biti pilotkinja...dok se ja ne ismijavam onima koji jedva prolaze razr. (prepisivanjem) i žele biti specijalni murjaci...ali trpim jer je to još samo jedna godina...a onda zbogom ovom jadnom razredu! da bar mogu u srednju u VG...ajme kako bih to voljela...
što bih vam još mogla pričati? ne znam...sad stvarno...ne pada mi ništa na pamet...evo vam jedan zanimljivi zrakoplov ;)
Hawker Hunter
The Hawker Hunter was a British jet fighter aircraft of the 1950s and 1960s. The Hunter served for many years with the Royal Air Force and was widely exported, serving with 19 air forces. A total of 1,972 Hunters were produced by Hawker Siddeley and under licence.
General characteristics
Crew: One
Length: 45 ft 11 in (14.00 m)
Wingspan: 33 ft 8 in (10.26 m)
Height: 13 ft 2 in (4.01 m)
Wing area: 349 ft˛ (32.42 m˛)3
Empty weight: 14,122 lb (6,405 kg)
Loaded weight: 17,750 lb (8050 kg)
Max takeoff weight: 24,600 lb (11,158 kg)
Powerplant: 1× Rolls-Royce Avon 207 turbojet, 10,145 lbf (45.13 kN) Performance
Maximum speed: Mach 0.94, 620 knots (715 mph, 1,150 km/h) at sea level
Combat range: 385 nm (445 mi, 715 km)
Ferry range: 1,650 nm (1,900 mi, 3,060 km) with external fuel
Service ceiling: 50,000 ft (15,240 m)
Rate of climb: 17,200 ft/min (87.4 m/s)
Wing loading: 51.6 lb/ft˛ (251.9 kg/m˛)
Thrust/weight: 0.56 Armament
4x 30 mm ADEN cannon, 120 rounds each, usually with a max of 150 per gun. Guns fitted into a removable gun pack.
Up to 7,400 lb (3400 kg) of weapons on four hardpoints (Singapore Hunters had a centreline hardpoint) including AIM-9 Sidewinder, AGM-65 Maverick, SNEB 68 mm rockets in 18-round Matra pods, SURA rockets. Avionics
Ekco Ranging radar
Type Fighter and ground attack
Manufacturer Hawker Siddeley
Designed by Sidney Camm
Maiden flight 21 July 1951 (Prototype)
16 May 1953 (Production)
Introduced 1956
Retired 1980s
Primary users Royal Air Force
Fleet Air Arm
Number built 1,972
eh izgubila sam se...više ne znam koje sam stavila koje nisam...ma nema veze...dosta je ovo fotki...još će biti i videić ;)
nego evo jedna obavijest: staviti ću popise tema o kojim sam pisala (tj. za ljubitelje zrakoplova ću napraviti listu objavljenih zrakoplova) u neki od boxova...vjerojatno desni ;)
ovo je blog na kojem pišem o zrakoplovstvu općenito i zrakoplovima zasebno. zaljubljena sam u avijaciju, zbog čega sam završila zrakoplovnu tehničku školu. najdraži zrakoplovi su mi ruski Suhoji Su-37, Su-27 i Su-47.
Najprije je sve bio san,
Dok nisam shvatila jedan dan,
Da snovi nisu samo noć,
Nego želje za kojima moram poć.
Tada neće biti bitno,
Da l' mi je ulica postala dom,
Ni ima li kruha na stolu mom.
Sve bit će nebitno.
I neće biti važno,
Koga želim, a kog sanjam,
Ni da li je on uistinu stvaran.
Sve bit će nevažno.
I nestat će onaj znan,
Strah od ljubavi lažne,
I sudbine poznate bolne.
Sve nestat će taj dan.
Tada neće biti bitno,
Da li mi brat još u oči laže,
Ni sestra gdje mi nestala je,
Sve bit će nebitno.
I neće biti važno,
Ko su prijatelji pravi,
Ni gdje su oni stari.
Sve bit će nevažno.
I nestat će onaj znan,
Miris lijepih uspomena,
I gorkih sjećanja.
Sve nestat će taj dan.
Ničega neće biti,
Kada k nebu krenem,
Toga dana brat će reći:
Daj poleti i za mene.
Jer taj dan - sve nestaje...
Gube se nade
gledam u nebo,
posve sama,
grije me jedino,
ponoćna tama.
pogled mi izgubljeno luta,
tješi me povjetarac blagi,
u srcu mi avijacija,
u mislima dragi.
baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.
čuva me od gore,
to zvjezdano more,
suze mi sa lica briše,
a u srce opet stare želje piše.
avione pratim,
pa u maštu svratim,
ali onda se probudim,
u okrutnu stvarnost vratim.
baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.
Jesenje jutro
Mraz je zabijelio ledine,
a hladnoća srce moje,
ne volim više srce tvoje.
Magla obavija ulice grada,
baš kao sjećanja mene ovih dana,
sjetim te se, sjetim,
ljubavi stara.
Sunce se skrilo iza oblaka,
tako i moje srce u grudima,
ne traži nikog i nikog ne treba.
Hladnoća se uvukla u ulice,
kao bol u rane sve ove,
i još me boli kad te se sjetim,
davno moje.
I sunce će se vratit,
ali ljubav neće.
I hladnoća će otić,
ali rane sve ostat će.
Staroj ljubavi
dragi moj, opet sam te sanjala
i ove tihe, hladne noći.
uz sve druge sam mislila,
da preboljet ja ću tebe moći.
al sad kad njih više nema,
vidim da nisam, nisam uspjela.
još uvijek te želim jako,
još uvijek u moje snove ulaziš lako.
o nesuđena moja ljubavi,
želim te kraj sebe ove noći.
ali i danas, ja liježem u samoći,
u mislima vidim, samo tvoje oči.
i onaj osmijeh, što sneno me prene,
pa sjeti, da ti još uvijek nemaš mene.
a ja te još uvijek želim jako,
još uvijek u moje snove ti ulaziš lako.
btw >>> svi moji tekstovi i pjesme zasticeni su autorskim pravom (copyright) i bez izvora je nedozvoljeno kopirati bilo sto osim tekstova o zrakoplovima koje nisam sama sastavljala