links

The Aviation Forum
Alpi Aviation
Aeromodelarstvo
meteo-info
Zrakoplovna tehnička škola
Airwar.ru
KnAAPO
Suhoj-official site
Rusjet
Key.Aero

Upload slika




Image Hosting by imagefra.me

KOMENTIRANJE:
NAPOMENA #1:
molim sve koji dođu na blog na neki stariji post da komentiraju na najnovijem zato što je velika vjerojatnost da komentare na starijim postovima neću vidjeti, pa tako neću moći ni odgovoriti na upite.

NAPOMENA #2: u komentarima molim da ne spamirate i da ne pišete bzvz 15 komentara za ono što se vrlo lijepo i lagano može reći u jednom. više cijenim jedan kvalitetan komentar nego 10 bezvrijednih. postove NE pišem zbog komentara i oni mi nisu bitni. pišem ih zbog sebe, a moji najbolji prijatelji znam da čitaju blog iako i ne komentiraju. Svaka kritika (negativna ili pozitivna) je dobrodošla. Svaki spam ili vrijeđanje neke treće osobe brišem istog trena, a možda i prijavljujem administratoru. hvala

Free Web Site Counter


Prvi piloti motornog aviona nisu bili braća Wright, nego njemac Karl Jatho.

Njemački inžinjer Otto Liliental naziva se "ocem" jedriličarstva, a izvršio je više od 2000 uspješnih letova na vlastitim konstrukcijama u blizini Berlina od 1891.-1896.

rtlurz9m5nrwfmpsdn9m.jpg

Francuz Louis Bleriot je sagradio jednokrilac i prvi izvršio prelet kanala La Manche motornim zrakoplovom 25.7.1909. s modelom "Bleriot XI".

Prve vojne jedinice naoružane avionom stvorene su u Francuskoj 1914. god.

15.5.1918. ostvarena je prva redovita linija poštanskog prometa: New York - San Francisco.

pxwuoz8duxxsw0owi798.jpg

8.2.1919. ostvarena je prva međunarodna zračna linija: Pariz-London.

1919. god Pariskom konvencijom doneseni su pvi propisi vezani uz zračni promet.

14.6.1919. engl. piloti Alcock i Brown izvršili u prvi prelet Atlantika za 16 sati.

najaockfzn90tf728xi.jpg

9.5.1926. Byrd i Bennett preletjeli su Sjeverni pol.

1928. ostvarena je prva linija zračnog prometa Zagreb-Beograd avionima "Potez-29" avioprijevoznika "Aeroput".

U svibnju 1928. pilot Smith Kingsford s tri člana posade izvršio je prelet Tihog oceana zrakoplovom "Fokker".

9qmw91fxrnn0k99ulyy.jpg



16.1.1930. englez Frank Whittle patentirao je mlazni motor.

20.6.1939. poletio je prvi zrakoplov na rakteni pogon - Heinkel He-176.

20.8.1939. poletio je prvi zrakoplov na mlazni pogon - Heinkel He-178.

1943. god u operativnu upotrebu ušao je raketni lovac Me-163 Komet, a godinu poslije i mlazni lovac Me-262.

bi63kjkt2hbmoawkzevx.jpg

U drugom svjetskom ratu avijacija se dijeli na tranportnu, desantnu, izviđačku, lovačku i mornaričku.

6.8.1945. iz aviona B-29 bačena je prva atomska bomba na Hirošimu.

17.10.1947. Chuck Yeager prvi je probio zvučni zid.

4.10.1957. lansiran je prvi umjetni zemljin satelit Sputnjik-1 (SSSR).


Image Hosting by imagefra.me


Faust Vrančić iz Šibenika (1551.-1617.) projektirao je i konstruirao padobran.

David Schwarz je oko 1890. konstruirao zračni brod - diržabl (kasnije popularno zvan cepelin).

1908. godine Penkala je patentirao konstrukciju zrakoplova s motorom, a 23.2.1910. je uredio prvi hrvatski aerodrom na vojnom vježbalištu u Črnomercu. Te godine je počeo i s prvim letovima.

Dragutin Novak je svoju zrakoplovnu karijeru započeo kao mehaničar kod Penkale, a kasnije je i sam počeo letjeti. Pilotski talent i vještinu dokazao je 1912. pobijedivši na natjecanju u Budimpešti pri teškim vremenskim uvjetima.

jwvmmbeiyuoofxsw8iu.jpg

Rudolf Fizir bio je najznačajniji hrvatski konstruktor zrakoplova koji je u 47 godina rada konstruirao 18 različitih tipova zrakoplova.

1928. utemeljen je aeroklub "Zagreb".

1908. Madame Therese Peltier bila je prva žena koja je samostalno letjela avionom.

Baroness Raymonde de la Roche je bila prva žena koja je dobila pilotsku dozvolu 1910.

Noćne vještice bile su izvanredne ruske eskadrile ženskih lovačkih vojnih pilota u Drugom svj. ratu koje su noću letjele iznad Kavkaza i napadale Njemce.


Image Hosting by imagefra.me

Objavljeno: 23.03.2009., ponedjeljak

Upravljanje helikopterom

Bok!

u svijetu iluzija je predivno i sretno živjeti, ali problem je što traje kratko pa povratak u stvarnost bude gorak...što izabrati? Ovo sam iskusila na vlastitoj koži i mogu reći da dok iluzija traje, preeeeedivno je - bolje nego u raju - sigurno. Jako je lako živjeti, svi problemi se čine gotovo neznatni, pun si energije, samouvjerenja, optimizma, sreće...Nije te briga za ništa vani - oko tebe. I to je sve lijepo i divno i kada čuješ takvo nešto poželiš odmah početi živjeti tako...ali to nije kraj priče. To je samo prvi dio. Kada najmanje očekuješ, naravno tako to uvijek biva, iluziji dođe kraj i vraćaš se u stvarnost. Iluzija, pošto je sama takva, ne može dovoljno dugo trajati pa ti se počnu naplaćivati svi nezaboravni trenutci koje ti je dala. Povratak je u stvarnost je nezamislivo bolan...ako nemaš još nešto što će te držati, gotovo te uništi. U stvarnosti se zato nakon iluzije osjećaš prazno, bezvrijedno, beživotno, nesretno, bezvoljno...ukratko nije ti do ničega i nisi za ništa. Preteško je to sve proživljavati...ne, prebolno! Boli, jako boli! Gotovo nezamislivo...a bol ne prolazi. to je najgore. Vrijeme ne želi liječiti takvu ranu jer to nije rana koja ti se ureže samo u srce, nego i u razum i uvijek ćeš je se sjećati koliko god daleko bila. Druga negativna strana života u liuziji je to što tako zapravo izgubiš dio svog života. jer koliko dugo traje iluzija, toliko ti ne živiš svoj život. Iluzija zauvijek ostaje u prošlosti (nije kao neka stvarna uspomena na koju kad se sjetiš da je bila, bila je duga ili postoji mogućnost da je ponoviš), a tako i tvoj život, odnosno dio tvog života ostane izgubljen u nepostojećem vremenu i prostoru. Ali ipak nije u potpunosti istina da tako brzo možeš izaći iz iluzije...ona se vraća - u snovima. I tu se čini i postaje opet stvarna, ali onu sreću ne možeš u snovima proživjeti. Život u iluziji - da ili ne? NE! Živjeti stalno u stvarnosti nije uvijek predivno ni presretno, al bar nije toliko bolno kao kada izađeš iz iluzije. Jedan dobar frend mi je rekao jednu izreku: "sjećanje na sretne trenutke nije ponovno proživljavanje sreće"...i to je istina. Nemojte željeti živjeti u iluziji jer kada ona završi, sjećanja na sretne iluzijske trenutke neće biti ponovno proživljavanje te sreće. To je kao droksanje...dok doza traje, osjećaš se predivno, ali kasnije to prestaje i opet si onako depresivan i sve ostalo. Razlike između droge i iluzije je u boli koju proizvede iluzija. Drugim riječima, droksaš kome se naglo oduzme droga (npr. smjesti ga se u neku određenu ustanovu za liječenje ovisnosti) i osoba koja se iz iluzije vrati u stvarnost, osjećaju se isto.

To je prvi put da žalim za dijelom svog života, al opet, da mi netko ponudi da se vratim kroz vrijeme i da izaberem želim li to ponovno proživjeti ili nešto drugo, izabrala bih to...Čarima te iluzije ipak se ne bih mogla oduprijeti...kao što se sada ne mogu oduprijeti bolima koje su te čari proizvele.

Nisam baš puno pisala o helikopterima, pa evo nešto za promjenu:

Upravljanje helikopterom

Kako bi lakše razumjeli ovo što ću napisati o samom upravljanju helikopterom, najprije moram navesti nekoliko osnovnih komandi:
1. komanda (palica) cikličke kontrole - služi za upravljanje po "x" (uzdužnoj) i "y" (poprečnoj) osi zrakoplova naginjanjem glavnog rotora.
2. nožne komande (pedale) - služe za upravljanje po "z" (vertikalnoj) osi zrakoplova promjenom napadnog kuta lopatica repnog rotora.
3. palica kolektivne kontrole (skupnog koraka)
4. gas-snaga motora
5. kočnica rotora
6. isključivanje pogona rotora (autorotacija)

Pilot helikopterom upravlja mijenjanjem nagiba (kuta) krakova rotora. Uzgon glavnog rotora suprotstavlja se gravitaciji. Snaga repnog rotora suprotstavlja se momentu sile, koji teži zakrenuti zrakoplov u smjeru suprotnom okretanja glavnog rotora.

PENJANJE: Podizanjem palice kolektivne kontrole povećava se nagib krakova glavnog rotora. Uzgon se tada povećava, a zrakoplov se penje.
LEBDENJE: Držeći palicu kolektivne kontrole tako da krakovi imaju srednji nagib krakova, proizvodi se količina uzgona koja je dovoljna tek da se suprotstavi gravitaciji. Zrakoplov tada lebdi.
SPUŠTANJE: Spuštajući palicu kolektivne kontrole smanjuje se nagib krakova. Oni tada stvaraju mali uzgon i gravitacija uzrokuje spuštanje helikoptera.
LET NAPRIJED: Naginjanjem palice cikličke kontrole naprijed nagib krakova postaje veći kako se krakovi približavaju repu. Rotor se tada naginje prema gore stražnjim dijelom i zrakoplov leti naprijed.
LET NAZAD: Naginjanjem palice cikličke kontrole nazad nagib krakova postaje veći kako se krakovi približavaju nosu. Rotor se tada naginje prednjim dijelom prema gore i zrakoplov leti unazad.
BOČNI LET: Naginjanjem palice cikličke kontrole u jednu stranu podiže rotor na suprotnoj strani. Zrakoplov tada leti u smjeru u kojem je nagnuta palica.
USMJERENJE NAPRIJED: Ako nijedna nožna komanda nije pritisnuta, snaga repnog rotora poništava moment sile koji stvara glavni rotor. Helikopter je tada usmjeren ravno naprijed.
SKRETANJE LIJEVO: Pritiskanjem lijeve nožne pedale povećava se nagib, a tako i snaga krakova repnog rotora. Snaga repnog rotora tada okreće zrakoplov ulijevo.
SKRETANJE DESNO: Pritiskanjem desne nožne pedale smanjuje se nagib, a tako i snaga krakova repnog rotora. Moment sile tada okreće zrakoplov udesno.

Image Hosted by ImageShack.us


Pozdrav!

- 20:44 - Say somethin' (9) - Print - ovaj post-

<< Arhiva >>


web blog

About...

ovo je blog na kojem pišem o zrakoplovstvu općenito i zrakoplovima zasebno. zaljubljena sam u avijaciju, zbog čega sam završila zrakoplovnu tehničku školu. najdraži zrakoplovi su mi ruski Suhoji Su-37, Su-27 i Su-47.

Kontakt:
Skype ( caspix37 ),
e-mail ( pilotkinja@mail.ru )

Image Hosting by imagefra.me
facebook: alice ex caspix

Postovi o zrakoplovstvu

Zašto avion leti
Zrakoplov
Sile koje djeluju na avion 1/2
Sile koje djeluju na avion 2/2
Aerodrom
MSA/ISA
MSA:Temperatura zraka
MSA:Gustoca zraka
MSA:Vlaznost zraka
MSA:Tlak zraka
MSA:Vjetar
Upravljanje helikopterom
Opasne pojave za zrakoplovstvo, olujni oblaci kumulonimbusi
Opasne pojave: Magla i vidljivost
Opasne pojave: Turbulencija
Opasne pojave: Zaledjivanje
Moje misljenje o zrakoplovnim nesrecama
Zrakoplovni motori
Stapni zrakoplovni motori
Mlazni zrakoplovni motori
Raketni motori
Akrobatsko letenje
Lovački avioni u Drugom svjetskom ratu
Najčešće primjenjivani materijali u izradi aviona
Instrumenti s kapsulom
Brzinomjer
Visinomjer

Moj referat - Mig-21 - ponosni vitez HRZ-a i PZO-e

Mig-21: Razvoj
Mig-21: Mane i problemi, proizvodnja
Mig-21: Nastanak,motor i naoruzanje
Mig-21: Trup, krila, rep, poklopac i stajni trap
Mig-21: Korisnici i borbeno djelovanje
Mig-21: HRZ i PZO
Mig-21: Varijante

Predstavljeni zrakoplovi
(od najstarijeg posta do najnovijeg)

MiG-21
MiG-29
F-16
F/A-18 Hornet
MiG-35
Sukhoi Su-27
F-22 Raptor
XB-70 Valkyrie
F-8 Crusader
MiG-31
North American X-15
F-15E Strike Eagle
JAS-39 Gripen
SR-71
SAAB-35 Draken
Hawker Hunter
Pilatus PC-9
Dragon Lady
f117 Nighthawk
Panavia Tornado
CASA C-212 Aviocar
Dissault Mirage 2000
Hawker Hurricane
V-22 Osprey
Airbus a320
Avro Vulcan
T-37 Tweet
Eurofighter Typhoon
B-2 Spirit
General Dynamics F-111
B-2 Condor
Suhoj Su-24
Suhoj Su-34
Suhoj Su-37
mikrolaki avion - motorni zmaj
Bell 206
F-14 Tomcat
Zivko Edge 540
Suhoj Su-47
Douglas DC-3
Iljušin Il-28
Tupoljev Tu-22M
Tupoljev Tu-98
Suhoj T-4

Image Hosting by imagefra.me

Nekoliko pjesmi koje sam napisala:

Taj dan sve nestaje

Najprije je sve bio san,
Dok nisam shvatila jedan dan,
Da snovi nisu samo noć,
Nego želje za kojima moram poć.

Tada neće biti bitno,
Da l' mi je ulica postala dom,
Ni ima li kruha na stolu mom.
Sve bit će nebitno.

I neće biti važno,
Koga želim, a kog sanjam,
Ni da li je on uistinu stvaran.
Sve bit će nevažno.

I nestat će onaj znan,
Strah od ljubavi lažne,
I sudbine poznate bolne.
Sve nestat će taj dan.

Tada neće biti bitno,
Da li mi brat još u oči laže,
Ni sestra gdje mi nestala je,
Sve bit će nebitno.

I neće biti važno,
Ko su prijatelji pravi,
Ni gdje su oni stari.
Sve bit će nevažno.

I nestat će onaj znan,
Miris lijepih uspomena,
I gorkih sjećanja.
Sve nestat će taj dan.

Ničega neće biti,
Kada k nebu krenem,
Toga dana brat će reći:
Daj poleti i za mene.

Jer taj dan - sve nestaje...

a9810twcbr25yp7118.jpg


Gube se nade

gledam u nebo,
posve sama,
grije me jedino,
ponoćna tama.

pogled mi izgubljeno luta,
tješi me povjetarac blagi,
u srcu mi avijacija,
u mislima dragi.

baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.

čuva me od gore,
to zvjezdano more,
suze mi sa lica briše,
a u srce opet stare želje piše.

avione pratim,
pa u maštu svratim,
ali onda se probudim,
u okrutnu stvarnost vratim.

baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.

gn6vfycuexb9okaplatm.jpg


Jesenje jutro

Mraz je zabijelio ledine,
a hladnoća srce moje,
ne volim više srce tvoje.

Magla obavija ulice grada,
baš kao sjećanja mene ovih dana,
sjetim te se, sjetim,
ljubavi stara.

Sunce se skrilo iza oblaka,
tako i moje srce u grudima,
ne traži nikog i nikog ne treba.

Hladnoća se uvukla u ulice,
kao bol u rane sve ove,
i još me boli kad te se sjetim,
davno moje.

I sunce će se vratit,
ali ljubav neće.
I hladnoća će otić,
ali rane sve ostat će.

12y81koy9gqxr3xlddd.jpg

Staroj ljubavi

dragi moj, opet sam te sanjala
i ove tihe, hladne noći.

uz sve druge sam mislila,
da preboljet ja ću tebe moći.

al sad kad njih više nema,
vidim da nisam, nisam uspjela.

još uvijek te želim jako,
još uvijek u moje snove ulaziš lako.

o nesuđena moja ljubavi,
želim te kraj sebe ove noći.

ali i danas, ja liježem u samoći,
u mislima vidim, samo tvoje oči.

i onaj osmijeh, što sneno me prene,
pa sjeti, da ti još uvijek nemaš mene.

a ja te još uvijek želim jako,
još uvijek u moje snove ti ulaziš lako.

309i8yatz0l8203i7i.jpg


btw >>> svi moji tekstovi i pjesme zasticeni su autorskim pravom (copyright) i bez izvora je nedozvoljeno kopirati bilo sto osim tekstova o zrakoplovima koje nisam sama sastavljala


ncmdai96xbve6v89t9z.jpg